Pojištění nemovitosti patří k základním typům pojištění, které by každý měl mít. Jenže lidé si někdy mylně myslí, že pojištění nemovitosti zároveň zahrnuje i pojištění domácnosti. Tak to ale není, jedná se o rozdílné pojistky. Co tedy přesně znamená pojištění domácnosti a jak na něj?
Pojistku je třeba aktualizovat
Nevědomost a špatná pojistka často bývá důvodem k velkému rozčarování. Pokud totiž máte pojištěnou nemovitost, neznamená to, že máte pojištěn i její obsah, tedy domácnost. Pojištění domácnosti se na rozdíl od pojištění nemovitosti vztahuje na movité věci – vnitřní vybavení domu či bytu.
Tato pojistka vás ochrání proti poškození či odcizení věcí, například elektroniky, spotřebičů, ale také malby, tapet, kuchyňské linky a podobně. Pozor je třeba klást i na rozsah pojistky a výši pojistného krytí.
Častou chybou také je, že lidé pojistku neobnovují, i když se vybavení domácnosti například změnilo. Uzavřít pojistku a platit pak stejné částky nestačí, je třeba vše jednou za čas aktualizovat. Odborníci doporučují kontrolu pojistky jednou za dva roky s tím, že když vám do domácnosti přibydou nějaké cennosti, pojistka by se měla aktualizovat, aby se pak vztahovala i na ně.
Nevyhýbejte se ani pojištění proti blbosti
Problémem může být i tzv. podpojištění, tedy situace, kdy chce pojištěnec ušetřit, a tak si nechá nastavit ty nejnižší limity krytí škod. Jenže když pak dojde k pojistné události, lidé se diví, že jim vyplacené finance nestačí.
Když už pojistku sjednáváte, myslete také na takzvané pojištění proti blbosti neboli pojištění odpovědnosti. Ta se hodí pro případy, které se mohou stát v každodenním životě. Obzvláště pokud máte děti nebo domácí mazlíčky. Za škody, které způsobí, jste samozřejmě odpovědni vy.
A někdy to mohou být škody nemalé. Pojistné není nijak zvlášť vysoké, ale když za vás pak někdo zaplatí rozbité okno, odřené auto od koloběžky nebo třeba zardoušeného králíka, určitě budete rádi.